Facebook

Jaka jest różnica między oponami radialnymi a diagonalnymi?

Prozaicznie jest to bardzo często zadawane pytanie przez naszych klientów podczas wybierania odpowiedniego ogumienia do Waszych maszyn. Dziś postaramy przybliżyć się Wam najważniejsze różnice między tymi dwoma rodzajami 😎 Najważniejszą rzeczą odróżniającą opony diagonalne od opon radialnych jest ich wewnętrzna konstrukcja, która przekłada się bezpośrednio na zróżnicowane parametry i ich zastosowanie. Modele radialne są konstruowane w taki sposób, by ich czoło było wzmocnione (poszczególne warstwy kordu układane są równolegle do stopki i tworzą z osią bieżnika kąt 90 stopni) – w efekcie mogą być wykorzystywane przy niskim ciśnieniu, ponieważ czoło nie odkształci się pod naciskiem maszyny. Wpływa to także na równe rozłożenie sił i doskonałe przyleganie do gleby, co przekłada się na jej mniejsze ubicie podczas prac na polach uprawnych, a także niższe ryzyko poślizgu kół, mniejsze zużycie bieżnika, niższe spalanie oraz większą wydajność. Dzięki temu opony radialne doskonale sprawdzają się w przypadku maszyn zajmujących się wszelkimi pracami rolniczymi 🔥 Ogumienie diagonalne konstruowane jest z wielu warstw osnowy ułożonych krzyżowo i tworząc z osią bieżnika kąt 30-40 stopni, znacznie zwiększający odporność całej konstrukcji. W efekcie są to opony o bardzo dużej trwałości, dobrze zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi. Największą zaletą opon diagonalnych jest właśnie wysoka trwałość, dzięki której mogą być z powodzeniem stosowane w maszynach wykorzystywanych na budowie lub przy pracach leśnych. Są także tańsze od wersji radialnych 😉 Życzymy Wam miłego weekendu! 🥳🥳🥳

 

 

 

Maxam
Tianli
Westlake
Trelleborg
Dynamaxx
Continental
Double Coin
BKT
Bridgestone
Nokian
Michelin
Fulda
Taurus
Ozna
Cultor
Mitas
Hankook
Magna
Aeolus
Firestone
Alliance