Ciśnienie w oponach wielkogabarytowych OTR – ważna rzecz !
Okres tak zwanego ”życia” opon OTR jest zdeterminowany przez ciśnienie na jakim dana opona jest użytkowana. Należy przykładać wielką uwagę na ten najważniejzy parametr, pomimo tego, że opony wielkogabarytowe wyglądają potężnie, mając bardzo grube stopki i ściany boczne.
Stosując się do zaleceń producenta bądź wyspecjalizowanego personelu zajmującego się sprzedażą opon, możemy znacząco wydłużyć czas użytkowania opony i znacząco ograniczyć możliwość wystąpienia awarii.
Zbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienie:
Zarówno zbyt wysokie jak i zbyt niskie ciśnienie w oponach mają tragiczny wpływ na jej żywotność. Dla przykładu, jeżeli ciśnienie jest o 50% za niskie, to żywotność opony spada o 80%. Jeżeli ciśnienie w oponach jest o 50% zbyt wysokie, żywotnosć opony spada o 30%.
Jeżeli ciśnienie jest niższe o 20% od zalecanego to żywotność spada o 15%. Jeżeli ciśnienie jest wyższe o 15% od zalecanego, wtenczas żywotność produktu spada o 10%.
Żywotność opony nie jest jedynym czynnikiem na który ma wpływ nieodpowiednie cisnnienie. Innym z nich to większa podatnosć na uszkodzenia mechaniczne, pogorszony komfort jazdy, gorsza stabilność.
Jak prawidłowo dobrać ciśnienie do Państwa maszyny?
Aby prawidłowo dobrać ciśnienie do zadanej pracy należy przede wszystkim skonsultować sie z jednym z naszych specjalistów. Należy dokładnie podać charakterystykę pracy, rodzaj maszyny i obciązenia z jakim pracuje. Na tej podstawie, dobierając określony produkt dostosowany do określonej pracy w zadanych warunkach, podajemy dokładne ciśnienie na jakim opona powinna pracować.
Pamiętajmy, że ciśnienie może się różnić w zależności od osi na której zamontowana jest opona. Spowodowane jest to wieloma czynnnikami takimi jak: rodzaj maszyny, dodatkowe obciążniki montowane na osiach, rodzaj wykonywanej pracy.