Jaka jest różnica między oponami radialnymi a diagonalnymi?
Prozaicznie jest to bardzo często zadawane pytanie przez naszych klientów podczas wybierania odpowiedniego ogumienia do Waszych maszyn. Dziś postaramy przybliżyć się Wam najważniejsze różnice między tymi dwoma rodzajami Najważniejszą rzeczą odróżniającą opony diagonalne od opon radialnych jest ich wewnętrzna konstrukcja, która przekłada się bezpośrednio na zróżnicowane parametry i ich zastosowanie. Modele radialne są konstruowane w taki sposób, by ich czoło było wzmocnione (poszczególne warstwy kordu układane są równolegle do stopki i tworzą z osią bieżnika kąt 90 stopni) – w efekcie mogą być wykorzystywane przy niskim ciśnieniu, ponieważ czoło nie odkształci się pod naciskiem maszyny. Wpływa to także na równe rozłożenie sił i doskonałe przyleganie do gleby, co przekłada się na jej mniejsze ubicie podczas prac na polach uprawnych, a także niższe ryzyko poślizgu kół, mniejsze zużycie bieżnika, niższe spalanie oraz większą wydajność. Dzięki temu opony radialne doskonale sprawdzają się w przypadku maszyn zajmujących się wszelkimi pracami rolniczymi Ogumienie diagonalne konstruowane jest z wielu warstw osnowy ułożonych krzyżowo i tworząc z osią bieżnika kąt 30-40 stopni, znacznie zwiększający odporność całej konstrukcji. W efekcie są to opony o bardzo dużej trwałości, dobrze zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi. Największą zaletą opon diagonalnych jest właśnie wysoka trwałość, dzięki której mogą być z powodzeniem stosowane w maszynach wykorzystywanych na budowie lub przy pracach leśnych. Są także tańsze od wersji radialnych Życzymy Wam miłego weekendu!