Facebook

Opony leśne a „leśne” – czym się różnią, jak dobrać odpowiednie ogumienie do swoich warunków oraz dlaczego niektóre modele są tak drogie?

Opony leśne a „leśne” – czym się różnią, jak dobrać odpowiednie ogumienie do swoich warunków oraz dlaczego niektóre modele są tak drogie🤔.

🟩Segment opon leśnych jest pełen przeróżnych producentów jak i poszczególnych modeli, różniących się bieżnikiem, wytrzymałością czy jakością wykonania. W niektórych rozmiarach spotkać się można nawet z solidną przepaścią cenową pomiędzy poszczególnymi pozycjami – dziś postaramy się przybliżyć Wam z czego wynika ta przepaść cenowa, jak dobrać odpowiednią oponę do swoich warunków oraz czy warto dopłacić do „prawdziwej” leśnej opony👍. Zapraszamy do lektury😎.

🟩Zacznijmy od tańszej wersji takiego ogumienia, nazywanego przez nas „leśnymi”, czyli diagonalnych modeli z większą ilością płócien oraz odpowiednią mieszanką gumy. Stosuje się je najczęściej do mniejszych ciągników leśnych czy skidderów/LKT wykonujących lżejsze prace lub pracujących w mniej wymagających warunkach. Są to na przykład opony takiej marki jak Seha Ozka🔥, które bez problemu poradzą sobie w lżejszych warunkach, często właśnie występują z większą ilością płócien (14, 16 czy 18 – zależne od danego rozmiaru). Dodatkowo mieszanka gumy jest dobrana w taki sposób, aby maksymalnie zredukować wyrywanie się bieżnika czy chronić przed uszkodzeniami karkasu. Taka opona jest często wybierana przez klientów ze względu na bardzo dobry stosunek jakości do ceny💲, ponieważ za stosunkowo niską kwotę otrzymujemy naprawdę solidne ogumienie, które bez problemu poradzi sobie w większości warunków leśnych i pozwoli nam pracować bez przestojów wynikających z uszkodzeń💪. To samo dotyczy się wszelkich wózków czy przyczep pracujących w lesie – w większości przypadków znajdziemy tańszy odpowiednik „prawdziwej” opony leśnej za nawet dwukrotnie mniejszą kwotę, który w mniej wymagających warunkach zda egzamin✅.
🟩Przejdźmy do wymienianych wyżej „prawdziwych” opon leśnych🌲. Tutaj już cena jest najczęściej o wiele wyższa niż w przypadku słabszych odpowiedników💹. Ze wzrostem kwoty jaką musimy wydać na takie ogumienie wiąże się jednak wiele plusów, które już w bardziej wymagających warunkach robią ogromną różnicę. Najbardziej pożądaną kwestią w takich modelach jest stalowa siatka wewnątrz opony. Dzięki takiemu wzmocnieniu ogumienie jest o wiele bardziej chronione przed wszelkimi przebiciami, a co za tym idzie – przestojami🏋️‍♀️. Dodatkowo mieszanka gumy jest już na wyższym poziomie w porównaniu z tańszymi odpowiednikami, nie ma tutaj mowy o kompromisach i jest ona najwyższej jakości, stricte opracowana do warunków leśnych🏆. Boki takiego ogumienia są maksymalnie utwardzone, sztywne i z pewnością nie poddadzą się w leśnych warunkach💪💪‼️ To samo dotyczy się bieżników: dla przykładu we flagowym modelu typowo leśnej opony do ciągnika/skiddera/LKT – Alliance AF333 – żebra bieżnika wystają aż poza czoło samej opony, zapewniając tym maksymalną trakcję jak i ochronę. Takie ogumienie stosuje się już w warunkach w których wzmacniane diagonalne modele nie dają rady lub po prostu klient wymaga najwyższej jakości oraz niezawodności od swoich opon.🥇

🟩Podobną sytuację mamy w przypadku opon do harwesterów, forwarderów czy większych przyczep leśnych. Rozstrzał cenowy również jest dosyć spory, spowodowany liczbą producentów, modeli, typów bieżnika, jakością czy wzmocnieniami. Możemy napotkać bardziej budżetowe modele, na przykład Belshina Galero BEL-43, które za stosunkowo niewielkie pieniądze dostarczają dobrej jakości ogumienie, ze stalowym opasaniem, sztywnymi i grubymi bokami, klasycznym jodełkowym bieżnikiem oraz dętką w zestawie✅. Taka opona spisze się w sam raz w mniej wymagającym terenie. Jeśli jednak chcemy zakupić już ogumienia do cięższej pracy lub wymagamy wyższej jakości, możemy sięgnąć na przykład po takie opony jak Alliance 644 Forestar III💪. Mamy tutaj styczność z najnowszym modelem opony leśnej tego producenta, który za przyzwoitą kwotę dostarcza produkt najwyżej klasy gotowy do długiej i bezawaryjnej pracy🏆. Wysoki, agresywny i szeroki bieżnik🔛 wyciągnie nas z nie jednego bagna, a bardzo grube i sztywne boki w połączeniu z potrójnym opasaniem stalowym zapewniają bezawaryjną pracę💪.

🟩A więc czy warto dopłacić do „prawdziwej” leśnej opony🤔? Decyzja zawsze należy do Was😁, wszystko zależy od warunków w jakich pracujecie, jak dużo pracuje dana maszyna oraz oczywiście budżet jakim dysponujemy – czasem może warto zaczekać z zakupem jakiś czas i dozbierać do ogumienia wyższej jakości aby kupić sobie spokój na lata👍. Jeśli jednak nie potrzebujecie aż tak solidnego ogumienia to standardowe, mocniejsze opony diagonalne bez stalowych wzmocnień czy bardziej budżetowe wersje opon do harwesterów/forwarderów również zdadzą egzamin w mniej wymagających warunkach✅, lecz trzeba także pamiętać, że wszystko zależy od sposobu w jaki i kto dane opony użytkuje‼️
Pełną ofertę opon leśnych znajdziecie na naszej stronie:
👉www.ditopony.pl. 👈
Jeśli potrzebujecie pomocy z doborem odpowiedniego ogumienia do swojej maszyny dajcie znać, na pewno będziemy w stanie Wam pomóc!👍
Miłego Dnia!😁

Opony leśne a "leśne" - czym się różnią, jak dobrać odpowiednie ogumienie do swoich warunków oraz dlaczego niektóre modele są tak drogie? 1

Maxam
Westlake
Trelleborg
Dynamaxx
Continental
Double Coin
BKT
Bridgestone
Nokian
Michelin
Taurus
Ozna
Cultor
Mitas
Hankook
Magna
Aeolus
Firestone
Alliance