Facebook

🚜Opona Radialna ❓ czy Opona Diagonalna ❓

Najważniejszą cechą odróżniającą opony diagonalne od opon radialnych jest ich wewnętrzna konstrukcja, która przekłada się bezpośrednio na zróżnicowane parametry i ich zastosowanie. 🚜

Modele radialne są konstruowane w taki sposób, by ich czoło było wzmocnione (poszczególne warstwy kordu układane są równolegle do stopki i tworzą z osią bieżnika kąt 90 stopni) – w efekcie mogą być wykorzystywane przy niskim ciśnieniu, ponieważ czoło nie odkształci się pod naciskiem maszyny.

🧐 Wpływa to także na równe rozłożenie sił i doskonałe przyleganie do gleby, co przekłada się na jej mniejsze ubicie podczas prac na polach uprawnych, a także niższe ryzyko poślizgu kół, mniejsze zużycie bieżnika, niższe spalanie oraz większą wydajność.

👉 Dzięki temu opony radialne doskonale sprawdzają się w przypadku maszyn zajmujących się wszelkimi pracami rolniczymi. 🌾

Ogumienie diagonalne konstruowane jest z wielu warstw osnowy ułożonych krzyżowo i tworząc z osią bieżnika kąt 30-40 stopni, znacznie zwiększający odporność całej konstrukcji. W efekcie są to opony o bardzo dużej trwałości, dobrze zabezpieczone przed uszkodzeniami mechanicznymi.

👉 Największą zaletą opon diagonalnych jest właśnie wysoka trwałość, dzięki której mogą być z powodzeniem stosowane w maszynach wykorzystywanych na budowie lub przy pracach leśnych.

Są także tańsze od wersji radialnych, jednak w rolnictwie o wiele lepszym wyborem będzie jednak opona radialna! 😉

RADIALNA VS DIAGONALNA

Maxam
Tianli
Westlake
Trelleborg
Dynamaxx
Continental
Double Coin
BKT
Bridgestone
Nokian
Michelin
Taurus
Ozna
Cultor
Mitas
Hankook
Magna
Aeolus
Firestone
Alliance